Cyber Mystery Guest

Bewustwording verhogen binnen uw organisatie
Vrijblijvend advies

Bent u cyberveilig?

Hoe scoort uw organisatie?

Waarom een Mystery Guest?

Niet alle aanvallen op kritische IT-systemen vinden plaats via het internet. Vaak is fysieke toegang tot een IT-systeem of serverruimte de snelste manier om in te breken. Kwaadwillenden kunnen bijvoorbeeld een USB-stick plaatsen die alle toetsaanslagen, inclusief gebruikersnamen en wachtwoorden, op afstand kan registreren om misbruik te maken.

Een waardevolle aanpak om te testen of medewerkers zich aan de beveiligingsregels houden en zich bewust zijn van beveiligingsrisico’s, is het onaangekondigd inzetten van een Mystery Guest. Dit biedt waardevolle inzichten en draagt bij aan het vergroten van het bewustzijn en de betrokkenheid van medewerkers bij het onderwerp cybersecurity.

Dit draagt bij aan een cultuur van veiligheid waarin medewerkers actief bijdragen aan een goede beveiliging van bedrijfsinformatie en IT-systemen.

 

Consultancy

Wat doen we?

Uitvoeren test: We sturen een Mystery Guest naar uw locatie om de test uit te voeren. Deze onaangekondigde gast zal verschillende cybersecurity-uitdagingen tegenkomen en beoordelen hoe de organisatie hierop reageert.

De Mystery Guest zal camerabeelden tonen waarop te zien is op welke plekken hij of zij is geweest. Hierdoor kan worden geïdentificeerd waar kritische systemen zich bevinden of waar niet-vergrendelde systemen of papieren informatie te vinden zijn. Dit biedt waardevolle inzichten om zwakke punten in de beveiliging te identificeren en maatregelen te treffen om deze te versterken.

Analyseren resultaten en bespreken rapport: Na het analyseren van de resultaten stellen we een rapport op met bevindingen en aanbevelingen. We bespreken dit rapport graag met u om de bevindingen en aanbevelingen toe te lichten.

 

 

Voordelen van een Mystery Guest

N

Testen van gedrag medewerkers

Behulpzame medewerkers kunnen de klantenbinding versterken, maar vormen tegelijkertijd ook een potentieel beveiligingsrisico. Om de naleving van beveiligingsprotocollen te testen, maken we gebruik van Mystery Guests die zich bijvoorbeeld voordoen als printermonteur of bekende van de CEO.

Hiermee kunnen we de reactie van medewerkers op onverwachte situaties en hun vermogen om beveiligingsmaatregelen toe te passen evalueren.

N

Testen van menselijke gevoelens

Cybercriminelen maken handig gebruik van menselijke emoties zoals angst, onzekerheid en hulpvaardigheid. Dit roept de vraag op of uw medewerkers hierdoor worden beïnvloed of vasthouden aan uw beleid.

 

N

Simulatie in de praktijk

Onze Mystery Guest is vasthoudend en laat niet snel los. We testen uw beveiliging vanuit verschillende invalshoeken, vergelijkbaar met de werkwijze van criminelen. Hierdoor verkrijgt u waardevolle informatie waarmee u direct de beveiliging van uw organisatie kunt verbeteren.

Waarom ICT-security van Lagarde Groep

Z

Op alle fronten beveiligd, van netwerk tot werkplek.

Z

Continu up-to-date, wapen u tegen nieuwe gevaren.

Z

24/7 support, altijd een aanspreekpunt.

Referenties

Logo Treur Kaas
logo Fruity pack
logo driestar educatief
logo van de brug

"Lagarde Groep beheert al jaren onze ICT-omgeving en zorgt dat de ICT-security continu up-to-date is. Prettig om hier geen omkijken naar te hebben en te weten dat je veilig digitaal werkt."

Gerrina Bakker - verantwoordelijk voor ICT bij HGJB

Logo ICT waarborg

NEN 7510 & ISO 27001

Met ISO 27001 en NEN 7510 tonen we aan dat ons management systeem voldoet aan alle eisen op het gebied van informatiebeveiliging. Een extra zekerheid voor onze klanten dat er zorgvuldig met uw gegevens en informatie wordt omgegaan.

Vrijblijvend advies

Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

  • Door op versturen te klikken gaat u akkoord met onze privacyverklaring.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Uw gegevens zijn veilig!
w

Oplossing naar uw wens
Na het invullen van het formulier nemen we contact met u op om uw wens te bespreken. 

❯❯ Inventarisatie
❯❯ Offerte
❯❯ Implementatie
❯❯ Service

Succesvolle projecten

Klanttevredenheid