Continuïteit met een uitwijkvoorziening

Uitwijkvoorziening in de cloud
ICT wordt voor bedrijven steeds belangrijker, of zelfs onmisbaar. Er wordt flink geïnvesteerd in het slim gebruik maken van zowel private- als public cloud diensten. Dit resulteert in complexere omgevingen met steeds hogere beschikbaarheid- en compliancy eisen. Het ontwikkelen van een robuuste en flexibele uitwijkvoorziening is daarbij van groot belang voor de bedrijfscontinuïteit.
Security overleg
Een goede ICT is onmisbaar voor bedrijven
ict-consultancy-continuiteit

Uitwijkvoorziening

Om bij ernstige calamiteiten, waarbij de ICT infrastructuur niet meer beschikbaar is, de core business niet in gevaar te laten komen, kunt u gebruik maken van de uitwijkvoorziening van Lagarde Groep. U hoeft zelf geen datacentrum af te huren en niet te zorgen voor dure apparatuur. U repliceert uw omgeving simpelweg naar ons datacentrum. Daarbij maakt het niet uit of uw omgeving bestaat uit enkele servers, of uit een compleet datacentrum inclusief centrale storage.

Voor elke situatie kunnen wij u een passende oplossing adviseren. Dit kan een private cloud of public cloud replicatie zijn of een replicatie naar één van uw eigen bedrijfslocaties. Doordat bij een uitwijkvoorziening niet alleen de data maar ook de gehele infrastructuur wordt gerepliceerd, bent u verzekerd dat bij een eventuele calamiteit binnen korte tijd uw bedrijfsnetwerk verder draait en bereikbaar is voor uw werknemers.

Uitwijkvoorziening regelen
“Een private of public cloud uitwijkvoorziening? Voor iedere situatie een passende oplossing.”

ICT Calamiteitenplan

Wilt u nóg grondiger te werk gaan? Kies dan voor een ICT calamiteitenplan. Want wat moet u doen als uw ICT stil valt? Dat wordt in een ICT calamiteitenplan beschreven, zodat uw bedrijfsprocessen ‘gewoon’ door kunnen gaan en er accuraat aan een herstel gewerkt wordt.

Een generiek calamiteitenplan bestaat er niet, voor iedere organisatie is een plan op maat vereist. Kort gezegd wordt er in ieder plan beschreven:

  • wie er betrokken zijn;
  • welke acties er ondernomen worden;
  • wanneer en door wie deze acties worden ondernomen.
calamiteitenplan

Back-up

De back-up is in vrijwel ieder ICT calamiteitenplan terug te vinden. Want als uw ICT omgeving het begeeft, heeft u dan iets om op terug te vallen? Met een back-up stelt u uw data veilig buiten uw eigen deur. Hierdoor is, wanneer nodig, een restore mogelijk. Het advies is om te werken met meerdere versies. Zo kunt u de gewenste versie restoren, net voordat de storing/calamiteit optrad.

Hoe is uw back-up momenteel geregeld? Er zijn diverse mogelijkheden: op locatie of in de cloud. Wij adviseren u graag over uw mogelijkheden.

Planning

Als er sprake is van een calamiteit wordt aan de hand van een planning aan herstel gewerkt. De volgende onderwerpen komen hierbij aan bod:

  • Wie is het aanspreekpunt bij een calamiteit?
  • Welke partijen moeten betrokken worden? Bijv. een netwerkbeheerder of facilitair bedrijf?
  • Is er sprake van een uitwijkvoorziening?
  • Kunnen nummers worden doorgeschakeld?
  • Vervangende hardware?
  • Herstelprocedure.

Met een goed uitgewerkt ICT-calamiteitenplan bent u op het ergste voorbereid en zorgt u ervoor dat u, in het geval van een calamiteit, zo snel mogelijk weer “up and running” bent.

Neem contact met ons op

Deze website gebruikt advertentiecookies. Door op 'Oké, sluiten' te klikken geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie of om uw instellingen aan te passen.
Annuleren