Verbeter persoonlijk klantcontact in 5 stappen

door | 21 augustus 2018 | Nieuws

Overal en altijd effectief communiceren met uw klanten. Ga er maar aan staan als uw medewerkers zich afwisselend op kantoor,…

Overal en altijd effectief communiceren met uw klanten. Ga er maar aan staan als uw medewerkers zich afwisselend op kantoor, thuis, in een hotel, op het vliegveld en in het buitenland bevinden. En uw klanten via telefoon, chat, WhatsApp en e-mail 100 vragen stellen over één en hetzelfde probleem. Met de juiste aanpak verbetert u uw klantcontact vanuit elke positie en via ieder kanaal. Doelgericht en meetbaar. Start vandaag nog en verhoog uw klanttevredenheid.

“Start vandaag nog en verhoog de klanttevredenheid”

Stap 1: Breng communicatiestromen in kaart

Op welke manier en tijdens welke fase van de ‘klantreis’ communiceren klanten met uw organisatie? Breng communicatiestromen in kaart en krijg meer grip op communicatie.

Stap 2: Denk van buiten naar binnen

Begin bij klantbeleving. Werk vanuit externe in plaats van interne processen, bijvoorbeeld wanneer u een keuzemenu samenstelt. Kijk door de bril van degene die contact opneemt en maak een automatische koppeling met de agenda, zodat iemand bij afwezigheid van een collega goed te woord wordt gestaan.

Stap 3: Kies de juiste communicatie-oplossing

Hosted voipzakelijke telefooncentralezakelijk mobiel, cloudoplossingen. Ingewikkeld? Als u stap 1 en 2 succesvol hebt doorlopen adviseren wij u graag over de meest geschikte oplossing voor uw organisatie. Afhankelijk van de wensen van u en uw klanten.

Stap 4: Instrueer uw medewerkers

Training en begeleiding. Door uzelf of door ons. Een van de succesfactoren van een goede communicatie-oplossing. Door de juiste dingen te doen op het juiste moment verbetert u de communicatie met sprongen. Vraag naar de trainingsmogelijkheden bij Lagarde.

Stap 5: Meten is weten

Uw communicatiestromen zijn in kaart gebracht. U beschikt over de juiste oplossing en uw medewerkers zijn getraind. En nu? Meten is weten! Met de juiste dashboards en rapportagetools beschikt u over de juiste informatie om te evalueren en bij te sturen. Op naar meetbare en effectieve klantcommunicatie.

medewerker met dashboard

Door Lagarde Groep

Eén aanspreekpunt voor ICT, Communicatie en Beveiliging. Dát is Lagarde Groep. Wilt u zorgeloos en efficiënt (online) samenwerken in een veilige werkomgeving? De oplossingen van Lagarde Groep helpen sinds 1991 honderden organisaties hun doelen beter en sneller te bereiken.

Bekijk onze gerelateerde nieuwsberichten

Crowdfunding acties: steunt u één van de doelen?

Crowdfunding acties: steunt u één van de doelen?

In het kader van het 30-jarig jubileum van Lagarde Groep steunen we 3 goede doelen, namelijk: Prinses Maxima Centrum;Noorderkerk Amsterdam;Mercy-fonds Jeruzalem. Daarnaast zijn we crowdfundcampagnes gestart, waarbij we u vragen om óók uw steentje bij te dragen. Of dit...

Lees meer
Is uw organisatie toe aan betere videoconferencing?

Is uw organisatie toe aan betere videoconferencing?

Meer dan een jaar geleden maakten vele organisaties de overstap (noodgedwongen) naar het thuiswerken. De aanbieders van communicatiesoftware (Microsoft, Mitel, Google e.d.) waren er als de kippen bij om hun vergadersoftware aan te bieden. Een perfecte oplossing om...

Lees meer
Nieuwe dienst: 365 Protect

Nieuwe dienst: 365 Protect

Lagarde Groep introduceert een nieuwe dienst: 365 Protect. Met behulp van deze oplossing beveiligen klanten hun digitale omgeving. Een welkome aanvulling op ICT-gebied nu thuiswerken een enorme vlucht heeft genomen. Digitale gevaren Spam, phishing en impersonation,...

Lees meer
0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt advertentiecookies. Door op 'Oké, sluiten' te klikken geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie of om uw instellingen aan te passen.
Annuleren