Over ons
Uw aanspreekpunt voor ICT, Communicatie én BeveiligingEén aanspreekpunt voor ICT, Communicatie en Beveiliging. Dát is Lagarde Groep. Wilt u zorgeloos en efficiënt (online) samenwerken in een veilige werkomgeving? De oplossingen van Lagarde Groep helpen sinds 1991 honderden organisaties hun doelen beter en sneller te bereiken.
Als klant van Lagarde Groep krijgt u uw eigen klantteam als aanspreekpunt. Ervaar het gemak van persoonlijk contact. Daarom is het slim om te kiezen voor Lagarde Groep als allround technisch dienstverlener, die de volle verantwoordelijkheid neemt voor vlekkeloze werking van al uw systemen.
Tevreden klanten van Lagarde Groep
“In vergelijking tot andere leveranciers komt Lagarde Groep, in deze drukke tijden, zijn afspraken na en houdt het serviceniveau op peil.”
“Een partij die voor ons een mooie oplossing gecreëerd heeft, en ze zijn met goed advies en deskundige medewerkers een fijne partner om mee samen te werken.“
“Komt gemaakte afspraken na. Reageert adequaat op div storingen, Tilt het netwerk met de daarbij horende software naar een hoger level. Beheerd het Wifi netwerk als geen ander. Kortom een fijn bedrijf om mee samen te werken.“
Uw eigen klantteam
Om een optimale service te krijgen als klant van Lagarde Groep wordt er gewerkt met klantteams. Een klantteam is een groep engineers (5-10 engineers) die verantwoordelijk is voor hun eigen klanten. U kunt als klant ook rechtstreeks bellen met het klantteam, waardoor er door de engineer direct gestart kan worden met het verhelpen van een eventueel incident.
Hierdoor zijn de communicatielijnen kort en de oplostijd is afgestemd op uw behoefte.
Klantbezoek door klantteam
Een klantteam brengt in het begin ook altijd een bezoek aan de klant om zo een goed beeld te krijgen van de business van de klanten, waardoor de inschatting van de prioriteiten is afgestemd op de business. Soms kan het zo zijn dat een printer een cruciale rol in het bedrijfsproces heeft, waardoor de prioriteit hoger zal zijn bij het oplossen van een incident. Door het bezoek kent de klant ook de ‘eigen’ engineers, wat de communicatie bevordert.
Werkzaamheden klantteam
- Een klantteam is volledig technisch verantwoordelijk voor de klant, dus dit geldt voor incidenten, changes, problems en projecten.
- Een klantteam is een volledig zelfsturend team onder de verantwoordelijkheid van een teamleider.
- Het klantteam stelt tevens het verbeterplan op welke bij de Service Level Rapportages wordt meegeleverd.
- De klantteams zullen regelmatig bij de klanten op locatie zijn om de gebruikerstevredenheid te monitoren en waar nodig zaken aan te passen om de tevredenheid te verhogen.
Backoffice en SLA-management
Naast de klantteams hebben we binnen Lagarde Groep een ‘backoffice’ team. Dit team verzorgt het beheer van de datacenters en assisteert de klantteams met kennis.
Naast de klantteams zijn er de accountmanagers en servicelevelmanagers die de contractverantwoordelijkheid dragen voor de klanten en nauw samenwerken met de klantteams om de dienstverlening richting de klanten te borgen. De servicelevelmanager zorgt bijvoorbeeld voor de communicatie bij een grote verstoring (prio1) waardoor het klantteam zich volledig kan focussen op het technisch oplossen van het probleem.
Kennisoverdracht tussen de klantteams vindt regelmatig plaats tijdens het algemeen technisch overleg en daarnaast kan het voorkomen dat een engineer bij een ander team aansluit i.v.m. vereiste specifieke kennis, die dan direct wordt overgedragen aan de engineers uit het team van de klant.
ICT, Communicatie en Beveiliging
ICT
Wij beheren ICT-omgevingen en oplossingen van onze klanten zodat zij altijd en overal optimaal kunnen (samen)werken.
Communicatie
Door professionele inrichting van uw telefonie bent u optimaal bereikbaar voor uw klanten en heeft u grip op communicatie.
Beveiliging
Wij realiseren een veilige werkomgeving en beschermen medewerkers, bezoekers en bezittingen.

Portfolio Lagarde Groep
ICT, Communicatie & Beveiliging Download de portfolioposter met ons complete portfolio.
Missie
Met betrokken medewerkers leveren wij een positieve bijdrage aan uw doelstellingen. Door een integrale aanpak van ICT, communicatie en beveiliging, zorgen we ervoor dat u veilig en toekomstgericht kunt werken.
Visie
Wij creëren en beheren voor u een toekomstbestendige en veilige werkomgeving. ICT, communicatie en beveiliging maken wij transparant en relevant. Wij doen dat door data uit een toenemend aantal devices en toepassingen te vertalen naar meerwaarde voor uw organisatie. Daarnaast hebben we de ambitie om de beste werkgever van Midden-Nederland te zijn, zodat onze professionals u de beste service en kwaliteit kunnen bieden.
Video’s
Enkele van onze
Referenties

ICT-beheer bij Significant
Bij significant wordt er veel gecommuniceerd en samengewerkt waar veel vertrouwelijke data mee gemoeid is. Goed ingerichte ICT is dan een must. Lagarde Groep is al jarenlang de ICT-partner van Significant en samen zijn er al veel mooie stappen gezet. Benieuwd naar deze case? Bekijk de video.
Totaaloplossing ICT, Communicatie en Beveiliging voor MKB
Treur Kaas, een familiebedrijf dat wereldwijd kaasvarianten verhandelt. Een bedrijf waarbij continu geproduceerd wordt, en waarbij een professionele ICT-omgeving, telecommunicatie én beveiliging dus een ‘must’ is. Lagarde Groep is al jarenlang het aanspreekpunt voor de ICT, telefonie en security van Treur Kaas. Benieuwd naar deze case? Bekijk de video.
Totaalbeveiliging in logistiek
Tholu in Ede reinigt en ontwikkelt IBC containers en plastic vaten. Samen met Lagarde Groep is een integrale beveiligingsoplossing (branddetectie, inbraakbeveiliging, camerabewaking en toegangscontrole) gerealiseerd. Tholu profiteert van optimale beveiliging. Bekijk de referentievideo.