Over ons
Uw eigen klantteam voor ICT, Communicatie én BeveiligingEén aanspreekpunt voor ICT, Communicatie en Beveiliging. Dát is Lagarde Groep. Wilt u zorgeloos en efficiënt (online) samenwerken in een veilige werkomgeving? De oplossingen van Lagarde Groep helpen sinds 1991 honderden organisaties hun doelen beter en sneller te bereiken.
Als klant van Lagarde Groep krijgt u uw eigen klantteam als aanspreekpunt. Ervaar het gemak van persoonlijk contact. Daarom is het slim om te kiezen voor Lagarde Groep als allround technisch dienstverlener, die de volle verantwoordelijkheid neemt voor vlekkeloze werking van al uw systemen.
Tevreden klanten van Lagarde Groep
“In vergelijking tot andere leveranciers komt Lagarde Groep, in deze drukke tijden, zijn afspraken na en houdt het serviceniveau op peil.”
“Een partij die voor ons een mooie oplossing gecreëerd heeft, en ze zijn met goed advies en deskundige medewerkers een fijne partner om mee samen te werken.“
“Komt gemaakte afspraken na. Reageert adequaat op div storingen, Tilt het netwerk met de daarbij horende software naar een hoger level. Beheerd het Wifi netwerk als geen ander. Kortom een fijn bedrijf om mee samen te werken.“
Uw eigen klantteam
Om een optimale service te krijgen als klant van Lagarde Groep wordt er gewerkt met klantteams. Een klantteam is een groep engineers (5-10 engineers) die verantwoordelijk zijn voor hun eigen klanten. De klant kan ook rechtstreeks bellen met het klantteam, waardoor er door de engineer direct gestart kan worden met het verhelpen van een eventueel incident. Hierdoor zijn de communicatielijnen kort en de oplostijd is afgestemd op de behoefte van de klant.
Klantbezoek door klantteam
Een klantteam brengt in het begin ook altijd een bezoek aan de klant om zo een goed beeld te krijgen van de business van de klanten, waardoor de inschatting van de prioriteiten is afgestemd op de business. Soms kan het zo zijn dat een printer een cruciale rol in het bedrijfsproces heeft, waardoor de prioriteit hoger zal zijn bij het oplossen van een incident. Door het bezoek kent de klant ook de ‘eigen’ engineers, wat de communicatie bevordert.
Werkzaamheden klantteam
- Een klantteam is volledig technisch verantwoordelijk voor de klant, dus dit geldt voor incidenten, changes, problems en projecten.
- Een klantteam is een volledig zelfsturend team onder de verantwoordelijkheid van een teamleider.
- Het klantteam stelt tevens het verbeterplan op welke bij de Service Level Rapportages wordt meegeleverd.
- De klantteams zullen regelmatig bij de klanten op locatie zijn om de gebruikerstevredenheid te monitoren en waar nodig zaken aan te passen om de tevredenheid te verhogen.
Backoffice en SLA-management
Naast de klantteams hebben we binnen Lagarde Groep een ‘backoffice’ team. Dit team verzorgt het beheer van de datacenters en assisteert de klantteams met kennis.
Naast de klantteams zijn er de accountmanagers en servicelevelmanagers die de contractverantwoordelijkheid dragen voor de klanten en nauw samenwerken met de klantteams om de dienstverlening richting de klanten te borgen. De servicelevelmanager zorgt bijvoorbeeld voor de communicatie bij een grote verstoring (prio1) waardoor het klantteam zich volledig kan focussen op het technisch oplossen van het probleem.
Kennisoverdracht tussen de klantteams vindt regelmatig plaats tijdens het algemeen technisch overleg en daarnaast kan het voorkomen dat een engineer bij een ander team aansluit i.v.m. vereiste specifieke kennis, die dan direct wordt overgedragen aan de engineers uit het team van de klant.
De voordelen van een klantteam:
- Directe communicatie tussen klant en engineers: snelheid en geen ruis bij het aannemen van meldingen.
- Klantenkennis door het team: een klantteam kent de eigen klanten zeer uitgebreid (betere inschatting prioriteit).
- Het oplossen van meldingen gaat sneller.
- Onze engineers zijn betrokken omdat ze u als klant en uw proces kennen. Wel zo leuk voor het werkplezier!
ICT, Communicatie en Beveiliging
ICT
Communicatie
Bereikbaar zijn, kunnen bellen en gebeld kunnen worden. Dat zijn de primaire functionaliteiten van vaste telefonie. Van groot belang voor uw organisatie! Ontdek de mogelijkheden van moderne telecommunicatie.
Beveiliging

Portfolio Lagarde Groep
ICT, Communicatie & Beveiliging Download de portfolioposter met ons complete portfolio.
Missie
Met betrokken medewerkers leveren wij een positieve bijdrage aan uw doelstellingen. Door een integrale aanpak van ICT, communicatie en beveiliging, zorgen we ervoor dat u veilig en toekomstgericht kunt werken.
Visie
Wij creëren en beheren voor u een toekomstbestendige en veilige werkomgeving. ICT, communicatie en beveiliging maken wij transparant en relevant. Wij doen dat door data uit een toenemend aantal devices en toepassingen te vertalen naar meerwaarde voor uw organisatie. Daarnaast hebben we de ambitie om de beste werkgever van Midden-Nederland te zijn, zodat onze professionals u de beste service en kwaliteit kunnen bieden.
Video’s
Referentie integrale oplossing
Tholu in Ede reinigt en ontwikkelt IBC containers en plastic vaten. Samen met Lagarde Groep is een integrale beveiligingsoplossing (branddetectie, inbraakbeveiliging, camerabewaking en toegangscontrole) gerealiseerd. Tholu profiteert van optimale beveiliging. Bekijk de referentievideo.

“In vergelijking tot andere leveranciers komt Lagarde Groep, in deze drukke tijden, zijn afspraken na en houdt het serviceniveau op peil.”
Marjolein – Zorggroep Noorderboog

“Jarenlange ervaring met betrouwbare partner Lagarde Groep. Ondanks hun groei blijven de contacten persoonlijk en goed toegankelijk. Serviceteam is goed op de hoogte van onze specifieke oplossingen per gebruiker, software en vestiging. is wel zo handig!”
Ben – HIH engineering

“Goede ervaring met service van Lagarde Groep. Kunnen het totaalpakket leveren en hebben intern een strakke organisatie.”
Wim – Quiks