Zakelijke telefonie

Van VoIP telefonie tot complete communicatieplatformen

Iedere organisatie heeft andere wensen als het gaat om communicatie. Een klein kantoor wil vaak gewoon in en uit kunnen loggen zonder teveel poespas, waarbij een grote organisatie waarschijnlijk meer wil qua routering, functionaliteit et cetera. En voor een callcenter is dit weer anders!

 

Zakelijke telefonie voor specifiek uw omgeving

Iedere omgeving heeft een andere uitdaging. Denk aan een servicedesk wat te maken heeft met piekmomenten, een call center dat inzicht wil, een zorginstelling met draadloze telefonie en kantooromgeving met op maat gewenste functionaliteit.

Voor iedere communicatiewens hebben wij een oplossing. In de afgelopen 30 jaar hebben we vele klanten mogen helpen met hun telefonie. Bij welke omgeving ligt uw uitdaging?

Zakelijke telefonie

CRM-integraties, routering, apparatuur naar wens, belkosten afkopen naar keuze

Kantooromgevingen

De meestvoorkomende omgeving is de kantooromgeving. Uiteraard zijn hierin gradaties, van klein tot groot en van één kantoortuin tot en met tientallen afdelingen. Dit zien we ook terug in ons klantenbestand. Met iedere keer andere wensen. We bieden daarom fysieke toestellen, softphones en headsets naar wens van de klant.

De populairste integratie die we vaak zien terugkomen is een CRM-integratie. U belt dan eenvoudiger uit (click to call) en heeft sneller gegevens van de beller bij de hand. Een centraal telefoonboek is een mooie functionaliteit waar veel klanten gebruik van maken. Qua afname heeft u de mogelijkheid om uw belkosten af te kopen.

Welke functionaliteit is het beste in uw situatie? En hoe bent u het voordeligst uit? Hierover gaan wij graag met u in gesprek!

Callcenter

Voor een callcenter is productiviteit en effectiviteit prioriteit nummer 1. Snel uitbellen en automatisch relevante klantgegevens bij de hand hebben zijn wensen die we vaak horen. Ook dient het callcenter altijd bereikbaar te zijn, dan ligt een redundante oplossing voor de hand. We kunnen zelfs zorgen voor continu inzicht door wallboards

We verzorgen callcenter oplossingen van grootschalig tot kleinschalig. Het grote voordeel is dat het niet perse een grote investering hoeft te zijn. En met de SLA-dienstverlening van Lagarde Groep blijft uw callcenter goed onderhouden en voorzien van de nieuwste functionaliteit!

voip telefooncentrale

Efficiënter werken, bijvoorbeeld door altijd klantgegevens direct in beeld te hebben.

Uw klant kiest zelf hoe hij communiceert en komt direct bij de juiste collega terecht.

Klantcontactcenter

Voor een servicepunt/klantcontactcenter is klantvriendelijkheid natuurlijk enorm belangrijk. Dit betekent dat u klanten zo snel mogelijk wil helpen. Daarom is routering/flow engine enorm belangrijk, zodat klanten direct de juiste persoon aan de lijn krijgen (dit kan bijvoorbeeld zijn op basis van tijd, laatst gesproken en/of ticket). Ook het automatisch ophalen van relevante klantgegevens is hiervoor een mooie functie, bijvoorbeeld bij bestellingen en bestaande klanten.

We constateren dat klanten het niet meer moet uitmaken op welke manier zij contact zoeken. Whatsapp, chat, mail, telefoon? Via omnichannel software komt de communicatie centraal binnen en wordt dit centraal beheerd.

Wij zelf hebben hier al de nodige ervaring mee, omdat we werken klantteams, en dus willen we dat u als klant zo snel mogelijk geholpen bent!

Multi-site

Meerdere locaties? Hoe doet u dit met uw telefonie?

Als Lagarde Groep kunnen wij u een centrale oplossing bieden voor telefonie. Ook kunnen we de telefonie van bestaande locaties aan elkaar knopen, zodat u via één telefonie omgeving belt. Via de presence functionaliteit hebben u en uw medewerkers inzicht in de status van de collega’s. Ook kunnen we, indien gewenst, locatie gebaseerd factureren.

Wij zijn naast telefonie ook gespecialiseerd in ICT- en Netwerkoplossingen. Dit betekent dat we het totale plaatje voor u kunnen leveren. U heeft dan één aanspreekpunt voor alles op het gebied van communicatie en ICT.

Multi Site telefonie

Meerdere vestigingen, één centraal beheersbaar telefonieplatform

hosted telefonie

Extra goede bereikbaarheid binnen de locatie, voor extra goede zorg

Zorg

Voor de zorg zien we zowel oplossingen voor vaste als hosted telefonie. In zorgomgevingen is het enorm belangrijk om binnen de locatie goed bereikbaar te zijn. Het komt vaak voor dat zorgmedewerkers niet op hun uw eigen plek zitten. Maar, dan wil je als zorgmedewerker wel bereikbaar blijven. Juist daarom werken we voor zorginstellingen vaak met voice over wifi, DECT en Vast-mobiel integratie.

Om nog efficiënter te werken richten we tijdschema’s in die we gebruiken in de routering. Zo blijft u 24/7 beschikbaar (indien gewenst).

We hebben ruime ervaring in de zorgsector. We werken veelal met proof of concepts, zodat we zeker weten dat een oplossing aansluit. Door onze samenwerking met Ascom en van Breda kunnen we ook voorzien in verpleegoproepsystemen. Tot slot heeft u in Lagarde Groep ook een partner voor ICT en netwerken. Een extra geruststelling omdat u zeker wilt zijn van goede bereikbaarheid en ICT, juist in de zorg.

Onderwijs

In het onderwijs is het belangrijk dat leerlingen en ouders goed worden geholpen en geïnformeerd. Een productieve werkomgeving draagt hieraan bij. Dit realiseren wij vooral met integraties om een boost te geven aan functionaliteit. Denk bijvoorbeeld aan:

  • receptiefunctionaliteit/receptiebedienpost;
  • doorverbinden naar Teams;
  • routering op basis van tijdschema’s;
  • eenvoudig beheren van tijdschema’s en inspreken van ‘vakantieteksten’.

Ook zien we dat steeds meer leerlingen en leraren werken met Microsoft Teams. Daarom adviseren we vaak de Microsoft Teams omgeving te integreren met de telefonie. U belt vervolgens intern en extern via Teams en kunt hier zelfs doorverbinden. Ook de intercomintegratie is een welkome aanvulling op de telecom.

voip telefooncentrale

Functionaliteiten te over zoals Teams bellen, routering, tijdschema’s en vakantieteksten

Logistiek en warehouse telefonie

Goede bereikbaarheid over grote oppervlakten door DECT en VAMO

Logistiek en warehousing

In de logistiek en warehousing zien we dat bereikbaarheid over grote oppervlakte belangrijk is. We werken daarom met DECT oplossingen. Een vast-mobiel integratie is ook veelgebruikt in deze omgevingen. We begrijpen dat er veel fysiek werk wordt verzet in deze omgevingen, daarom adviseren we in veel gevallen robuuste toestellen te gebruiken.

Overheden en gemeenten

Overheden en gemeenten hechten veel waarde aan klanttevredenheid. Wij leveren in dit soort situaties vaak een Mitel telefonieomgeving. Een stabiel en betrouwbaar telefonieplatform wat voorzien kan worden van passende functionaliteit. Denk aan een geavanceerd klantcontactcenter met onder andere wachtrij en keuzemenu functionaliteit. Wat u maar wilt! 

We weten ook dat security een belangrijk thema is bij overheden en gemeenten, want er wordt gewerkt met gevoelige data. Daar hebben we veel aandacht voor systeembeveiliging, waarvoor we ook onze ICT-kennis inzetten.

voip telefooncentrale

Uitgebreide functionaliteit zoals contactcenterfunctionaliteit, wachtrij en keuzemenu 

hosted telefonie

Voordelige tarieven, buitenlandse nummers, op maat functionaliteit en eenvoudig beheer

Internationaal gevestigde bedrijven

Bent u (ook) gevestigd in het buitenland? Dan weet u dat er uitdagingen zijn op het gebied van telefonie. Bijvoorbeeld qua herkenbaarheid en kosten. Voor internationaal gevestigde bedrijven faciliteren we buitenlandse nummers. En het uitbellen onder een eigen, herkenbaar, nummer. Daarnaast profiteert u van gereduceerde tarieven en kan er op basis caller ID een routering worden ingesteld.

Waarom kiezen voor Lagarde Groep?

Ervaren Telefonie Consultant

Een telefonieomgeving kan enorm complex zijn. Wie dient wanneer en voor wie bereikbaar te zijn? Hoe zit het met meerdere inkomende en uitgaande telefoontjes? Welke functionaliteit wil ik (Keuzemenu’s, call recording, inzicht in status, et cetera)? Hoe gaan we om met meerdere kanalen (chat, SMS, social)? En zo zijn er nog veel meer vragen.

Wij zijn meer dan een leverancier, wij zijn een partner. Wij adviseren u graag over hoe u uw telefonieomgeving het beste kan inrichten. En wat prijstechnisch het beste voor u is. In veel gevallen is hier niet eens een grote investering voor nodig!

Expertise van basis telefonie t/m complete communicatieplatformen

Wij hebben ruim 30 jaar ervaring en beschikken over specialisten die gecertificeerd zijn door onze partners. Denk aan Mitel, Cisco en Broadsoft certificeringen.

Uiteraard kunt u, net als bij vele anders aanbieders, bij ons aankloppen voor een basis telefonie omgeving. Ook voor het grotere werk, waar bijvoorbeeld veel maatwerk bij komt kijken, bent u bij ons aan het juiste adres!

Alles voor de klant

Als klant staat u op 1. Dat is zo en dat blijft zo. Onze klanten beoordelen onze dienstverlening met een 8,6. Daar zijn we, zoals u zult begrijpen, erg trots op. We zijn gemotiveerd dit cijfer minstens zo hoog te houden en het liefst  zelfs te verhogen!

Trainingen (online en offline)

Een nieuwe/vernieuwde telefonieomgeving. Ga er maar aan staan als nieuwe gebruiker. Natuurlijk is de software gebruiksvriendelijk ingericht, toch dien je er voldoende van te weten.

We zien soms dat medewerkers moeite hebben om te wennen aan een nieuw systeem. 

Daarom geven we gebruikerstrainingen op maat. Zodat uw collega’s direct goed kunnen werken met uw nieuwe telefonieplatform.

Aanvullend of als alternatief op de gebruikerstrainingen, bieden we e-learnings. Vanuit de bureaustoel kunnen medewerkers dan zelf, op een geschikt moment, een e-learning volgen.

Enkele referenties

Wij hebben voor onze winkels telefonie, netwerken en beveiliging uitbesteed aan Lagarde naar volle tevredenheid.

Bram, Binnenspecialist

Voor Opella (Zorgaanbieder) is het belangrijk ons op het leveren van zo goed mogelijk passende zorg te kunnen focussen. Ontzorging door Lagarde voor alle telefonie zaken draagt daaraan bij.”

Willem, Opella

Klantenvertellen liggend nagebouwd aug 2022

Logo Treur Kaas
logo Fruity pack
logo driestar educatief
logo van de brug

Partners en certificeringen

Microsoft Gold Partner
Mitel Gold Partner
VMWare Partner Enterprise Solution Provider
Dell technologies authorized partner logo
Cisco Registrered Partner

Veelgestelde vragen

Wat zijn de belangrijkste voordelen van zakelijke telefonie ten opzichte van consumententelefonie?

Zakelijke telefonie biedt meestal betere functies, betrouwbaarheid, schaalbaarheid en ondersteuning in vergelijking met consumententelefonie. Enkele voordelen zijn onder meer geavanceerde gespreksbeheerfuncties, hogere gesprekskwaliteit, meerdere lijnen en extensies, integratie met andere bedrijfssystemen, en speciale klantenservice en technische ondersteuning voor bedrijven.

Hoe kies ik het juiste zakelijke telefoniesysteem voor mijn bedrijf?

Bij het kiezen van een zakelijk telefoniesysteem moet u rekening houden met factoren zoals het aantal medewerkers, de benodigde functies, de groeiplannen van het bedrijf, de beschikbare infrastructuur en het budget. U kunt kiezen uit verschillende opties, zoals traditionele PBX-systemen, gehoste VoIP-oplossingen of Unified Communications as a Service (UCaaS). Een grondige evaluatie van de behoeften en doelen van uw bedrijf zal u helpen bij het kiezen van het juiste systeem.

Hoe kan ik de betrouwbaarheid en beveiliging van mijn zakelijke telefoniesysteem waarborgen?

Om de betrouwbaarheid en beveiliging van uw zakelijke telefoniesysteem te waarborgen, kunt u maatregelen nemen zoals het kiezen van een betrouwbare provider, het implementeren van redundante netwerkverbindingen, het regelmatig bijwerken van software en firmware, en het gebruik van beveiligingsprotocollen zoals encryptie en sterke authenticatiemethoden. Daarnaast is het belangrijk om een noodplan te hebben voor het geval er zich storingen voordoen, zodat uw bedrijf kan blijven functioneren zonder onderbreking.

Wat is Voice over IP (VoiP) en hoe kan het mijn bedrijf ten goede komen?

Voice over Internet Protocol (VoIP) is een technologie die spraakcommunicatie en multimediasessies over internet mogelijk maakt, in plaats van traditionele telefonie via koperen telefoonlijnen. VoIP biedt tal van voordelen voor bedrijven, zoals lagere kosten, betere gesprekskwaliteit, schaalbaarheid, geavanceerde functies (zoals videoconferenties en gespreksopname), en eenvoudige integratie met andere bedrijfssoftware en systemen.

Vrijblijvend advies

Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

  • Door op versturen te klikken gaat u akkoord met onze privacyverklaring.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Uw gegevens zijn veilig!
w

Oplossing naar uw wens
Na het invullen van het formulier nemen we contact met u op om uw wens te bespreken. 

❯❯ Inventarisatie
❯❯ Offerte
❯❯ Implementatie
❯❯ Service

Succesvolle projecten

Klanttevredenheid