Hosted telefonie of VoIP Telefooncentrale?
VoIP staat voor ‘voice over IP’, oftewel bellen via het internet. Dat maakt dat een VoIP-centrale zowel een telefonie- als ook een ICT-aangelegenheid is. Ten opzichte van de traditionele zakelijke telefooncentrales biedt een VoIP-telefooncentrale dan ook een scala aan extra mogelijkheden.
VOIP is een alternatief voor hosted telefonie.
Op zoek naar een nieuwe zakelijke telefooncentrale?
Benieuwd welke mogelijkheden een VoIP telefooncentrale biedt? Lagarde Groep heeft zowel expertise op het gebied van telefonie als ook op het gebied van IT-netwerkinrichting. Wij informeren u graag vrijblijvend over uw mogelijkheden voor zakelijke telefonie.
Voordelen van een VoIP telefooncentrale
Met de aanschaf van een VoIP centrale profiteert u van meerdere voordelen:
Optimale bereikbaarheid (ook op andere locaties)
Wanneer u veel werkt vanuit externe locaties kunt u via een netwerkoplossing eenvoudig vanuit uw eigen zakelijke telefooncentrale werken. Dat is efficiënt, makkelijk en het bespaart veel kosten!
Eén geheel
Daarnaast vormt de VoIP centrale eenvoudig één geheel met onder andere alarmmeldingen en bedrijfshulpverlening. Zo kunnen medewerkers via de centrale met dezelfde apparatuur blijven werken. Om deze reden werken veel zorginstellingen met een on-premise oplossing. De koppeling met zorgsoftware, bijvoorbeeld het oproepsysteem, is optimaal.
Kostenbesparend
Bellen via het internet is vaak goedkoper dan bellen via de traditionele manier.

In 5 stappen naar een VoIP centrale
1. In kaart brengen
2. Voorstel
3. Akkoord
4. Implementatie en configuratie
5. Nazorg
ERVARINGEN VAN OPDRACHTGEVERS
Uw mogelijkheden
Telefooncentrale VoIP portfolio
- VoIP-telefooncentrales
- VoIP-telefoontoestellen
- VoIP-headsets
- DECT integratie
- CRM integratie
- Unified Communications
VoIP zakelijk
Bent u bekend met de opties die u heeft voor een andere telefooncentrale? VoIP zakelijk is tegenwoordig de meest gekozen oplossing. Waarom? Er is veel mogelijk qua functionaliteit, flexibel en veelal voordelig. Hieronder lichten we enkele mogelijkheid omtrent een zakelijke VoIP telefooncentrale aan u toe.
Mitel VoIP centrale
De krachtige en robuuste servers van Mitel bieden alle functionaliteiten en verregaande integratiemogelijkheden met bestaande systemen. Het behouden van bestaande oplossingen en al wel beginnen met het moderniseren van de omgeving is goed te combineren met een on-premise oplossing. Sterker; het is vaak één van de belangrijkste redenen om te kiezen voor een zakelijk telefoniesysteem op locatie.
Download gratis 5 tips voor werken op afstand
Zelf aan de slag met het inrichten van een online werkomgeving? Download dan onze infographic met 5 tips over werken op afstand (1 A4).
5 tips voor werken op afstand


Telefooncentrale met Mitel MiCollab
Mitel MiCollab brengt teams in contact met elkaar en zorgt voor betere productiviteit, altijd en overal op ieder device.
Bereikbaarheid en samenwerken als nooit tevoren. Mitel bundelt alle communicatiekanalen in haar MiCollab oplossing. Een uitgebreide Unified Communications omgeving waarin effectiviteit en mobilliteit centraal staan.
Mobiel integeren met VOIP telefonie
Vast toestellen verdwijnen meer en meer uit de markt als primair communicatiemiddel. De smarthphone wordt verreweg het meest gebruikt. En dan ben je alle functionaliteiten kwijt waaraan je gewend was. Toch? Gelukkig niet.
Met vast mobiel integratie zorgen we ervoor dat de smartphone een volwaardig onderdeel wordt van de IP telefooncentrale, met alle gewenste functionaliteiten.
Lees hier meer over deze mooie dienst op onze pagina over de integratie van vast en mobiel.
Checklist aanschaffen IP telefooncentrale
Bij het aanschaffen van een VoIP centrale of IP telefooncentrale is het belangrijk om eerst een aantal overwegingen te maken. Vanuit meer dan 25 jaar ervaring met het migreren van telefooncentrales hebben we een checklist opgesteld om een goede inventarisatie te kunnen maken van de huidige en de gewenste situatie.
“Breng de doelstellingen van uw organisatie dichterbij door de juiste communicatiemiddelen in te zetten.”
- Wat wilt u bereiken met de IP telefooncentrale? Hoe kan de juiste communicatieoplossing uw organisatie verder helpen?
- Welke functionaliteiten van de huidige telefooncentrale moeten behouden blijven?
- Welke nieuwe functionaliteiten zijn gewenst bij VoIP telefonie? Denk daarbij bijvoorbeeld aan CRM-integratie of vast-mobiel-integratie.
- Wil ik de telefonieomgeving zelf beheren, of besteed ik het liever uit aan een externe partij?
- Wat is mijn huidige belverbruik, en welke mogelijkheden zijn er om daar op te besparen? Bijvoorbeeld het afkopen van belminuten bij een hoog belverbruik per maand.
Website
Mitelvoip.nl
Kijk voor meer informatie op onze speciale website over VoIP telefooncentrales. Met onder andere:
- Veelgestelde vragen over VoIP
- Instructievideo’s
- Referenties van klanten over een telefooncentrale van Lagarde Groep