Lagarde Groep - blog auteur

Lagarde Groep

17 oktober 2023

Klantgericht en efficiënt: de voordelen van telefonie-, CRM- en ERP- integratie

Een rendement van meer dan +500% en tegelijkertijd een hogere klanttevredenheid bereiken klinkt als een onwaarschijnlijke formule. Hoe is dat mogelijk? Wel, het antwoord ligt in de integratie van uw telefoniesysteem met uw CRM- en ERP-software.


U zult zich waarschijnlijk situaties herinneren waarin een inkomend telefoongesprek u dwong om eerst te vragen naar de naam of het klantnummer van de beller. Soms was het zelfs een uitdaging om een moeilijk te spellen naam te ontcijferen, en ontdekte u dat uw collega’s de klant in het CRM op verschillende manieren hadden geregistreerd. Ondertussen wachtte de klant nog steeds geduldig op u, terwijl u probeerde de juiste klantinformatie te achterhalen om verder te kunnen helpen.

Misschien herinnert u zich ook het scenario waarin een klant belde na een gemiste oproep van uw bedrijf, maar u kon niet zien welke collega de oproep had gepleegd. Uw enige optie was om de klant te vertellen: “Als het belangrijk is, zullen ze u wel terugbellen.” Deze situaties behoren tot het verleden als u uw telefoniesysteem integreert met uw CRM- of ERP-software. Bij elke inkomende oproep worden direct de juiste klantgegevens weergegeven, kunt u de klantkaart openen en wordt het gesprek automatisch geregistreerd en zichtbaar voor uw collega’s.

Het resultaat hiervan is dat u direct persoonlijke service kunt bieden aan de klant. Alle benodigde gegevens zijn onmiddellijk beschikbaar, waardoor de klant zich herkend en gewaardeerd voelt en bovendien sneller geholpen kan worden. Daarnaast voorkomt u dubbele registraties en gegevensvervuiling in uw CRM- of ERP-systeem.

Pop-up Red Cactus software
Efficiënter werken, bijvoorbeeld door altijd klantgegevens direct in beeld te hebben.

500% rendement?

Maar wat betreft het rendement? Laten we eens kijken naar de cijfers. Stel dat uw medewerkers gemiddeld 5 gesprekken per uur afhandelen (gedurende 45 werkweken en 8 uur per dag) en een gemiddelde kostprijs hebben van €20 per uur. Als u de kosten van de integratiesoftware vergelijkt met de besparingen die het oplevert, resulteert dat in een rendement van meer dan 500%. En hier is het goede nieuws: deze berekening is niet alleen haalbaar voor grote bedrijven. We hebben deze berekening gemaakt op basis van slechts 5 medewerkers. Wilt u meer inzicht in deze berekening of wilt u uw eigen situatie laten doorrekenen? Neem dan contact met ons op.

Laat uw gegevens achter

  • Door op versturen te klikken gaat u akkoord met onze privacyverklaring.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maandelijks onze beste artikelen ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in en ontvang maandelijks van ons de beste artikelen. Daarmee zorgt u ervoor dat u niets mist en altijd voorloopt op het gebied van ICT, Communicatie en Beveiliging.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *