Als je thuis puberende kinderen hebt, herken je het vast: de maaltijd staat op tafel en als ouder blijf je maar roepen. ‘Eten!’ Sinds kort heb ik een methode daarvoor: ik zet de router even uit. Werkt prima! Binnen 1 minuut staan ze beneden: internet ligt eruit. Ik constateerde dat WiFi een eerste levensbehoefte is. Niet alleen voor m’n kinderen, ook voor klanten én mezelf…

Een WiFi-netwerk op je werk vraagt iets anders dan een WiFi-verbinding in je huis. Op beide plekken is een strakwerkende verbinding onmisbaar. Op je werkplek ben je liever niet een halve dag offline. Want bijna álles gaat via je WiFi-netwerk. Stabiliteit, dekking en veiligheid zijn ongelofelijk belangrijk.
WiFi als water uit de kraan
Bij Lagarde vinden we dat internet even gewoon moet zijn als water uit de kraan. Als je de kraan openzet en je neemt een slok, denk je niet na over de waterkwaliteit. Die vanzelfsprekendheid past ook bij WiFi. Als je inlogt op een netwerk, zou dat veilig moeten zijn. Is dat met jouw (gasten)netwerk het geval?
Overal snel én draadloos
Je wilt even ongestoord een offerte uitwerken op je laptop. In een rustige ruimte klap je je laptop open. Geen WiFi, geen internetkabel. Of je hebt het ene moment wel verbinding en het volgende moment klapt je WiFi er weer uit. Omdat je in de cloud werkt, is stabiel internet écht nodig. Nu ja, dan toch maar weer naar je eigen werkplek. Dekking is enorm belangrijk. Om daarvoor te zorgen, is onderzoek nodig. Grondig, omdat je niet bij een halve oplossing gebaat bent. Wij doen dat altijd met een site survey. Het hele gebouw brengen we in kaart, zodat er geen ‘blinde vlekken’ ontstaan. Gevolg: je hebt overal in je pand snel én draadloos internet.
Mogelijkheid voor Voice over WiFi
De ‘all-wireless-enterprise’ is de toekomst. Neem bijvoorbeeld Voice over WiFi. Niet meer een verouderd DECT-netwerk met allerlei bekabeling, maar alles via de WiFi. Lees hier meer over de voordelen.
Trends in retail
Heb je een winkel en wil je jouw winkelend publiek WiFi aanbieden? Denk na hoe je de volgende trends kunt toepassen in jouw shop:
- Het customizen van je inlogomgeving. Vraag eerst om een mailadres van je klant (die kun je later gebruiken voor je e-nieuwsbrief of aanbiedingsalert). Of laat een bedrijfsfilm of commercial zien voordat je klant toegang krijgt tot jouw WiFi. Dan is WiFi niet alleen service, maar ook een marketinginstrument!
- Heatmaps zijn ook interessant: hoe bewegen bezoekers in jouw winkel? Wat is de ideale routing en hoe verleidt je jouw klant onderweg tot aankopen? Gebruik WiFi tracking. Samen brainstormen over jouw marketingkansen en je WiFi-oplossing?
- Vraag om een like. Social login is een handige manier (ook marketing) om je online netwerk uit te breiden. Klanten loggen in met bijvoorbeeld hun Facebook-, Twitter- of Instagramaccount en kunnen gratis internetten nadat ze jouw social mediakanaal hebben geliked. Quick win!
Doorpraten? Een keer out-of-the-box-brainstormen over jouw WiFi-oplossing? Of tackelen we direct je internetprobleem tijdens onze eerste afspraak?
Deze blog is eerder verschenen op LinkedIn Pulse
0 reacties