Lagarde Groep - blog auteur

Lagarde Groep

2 maart 2018

Klaar voor meer business? Start met bereikbaarheid.

Bellen en vergaderen, schrijven en mailen, werkend Nederland is er maar druk mee. Logisch, want communicatie is essentieel voor goedlopende business. Maar hoe richt je de communicatie goed in? Het klinkt voor de hand liggend, maar alles begint bij bereikbaarheid.

Iedereen in het zakenleven zal dit volmondig beamen. Is het dan niet verbazingwekkend hoe slecht veel werknemers en organisaties bereikbaar zijn? Juist nu de technologie vrijwel eindeloze mogelijkheden biedt, groeit de ergernis over personen en instanties die slecht of niet bereikbaar zijn.

Bereikbaarheid en big data

Steeds meer communicatiestromen

Klanten gebruiken steeds meer kanalen om in contact te komen met een organisatie. Denk aan een telefoongesprek, een e-mail, berichten via WhatsApp, live-chat op een website of de chatfunctie op Facebook. Hoe zorg je ervoor dat je grip houdt op al deze communicatiestromen? In deze blog wil ik laten zien welke mogelijkheden er zijn om communicatie goed in te richten.

Contact Center Software

Contact Center Software: alle functionaliteiten van een professioneel callcenter toegepast in jouw telefooncentrale. Wellicht denk je nu: ‘onhaalbaar voor mijn organisatie’. Niets is minder waar. Deze oplossing is beschikbaar voor kleine bedrijven met 5 medewerkers tot grote organisaties met meer dan 100.000 medewerkers. Met behulp van deze software centraliseer je alle communicatiestromen en bepaal je wat je aan welke medewerker ‘aanbiedt’. Wel zo efficiënt, al je klantcontact binnen één platform.

Big data biedt kansen

Door communicatie onderling en met klanten beschikt iedere organisatie over enorm veel data. Door de koppeling van de software aan het telefoonsysteem worden allerlei gegevens verzameld. Wie voeren wanneer de telefoongesprekken, wat is de wachttijd, hoelang duurt een gesprek en wat is de kwaliteit?

Al deze data wordt door middel van een dashboard visueel inzichtelijk gemaakt. Dit inzicht geeft je bedrijf de kans om een optimalisatieslag te maken op het gebied van communicatie.

Deze blog is eerder verschenen op LinkedIn.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *