Cornelis Vreeken

22 juli 2019

Haal nóg meer uit uw telefonie met telefonie-analytics

Maakt u, net als al vele andere organisaties, al gebruik van een op cloud gebaseerde oplossing voor telefonie? Dan bent u ongetwijfeld bekend met de voordelen van de extra functionaliteiten die dit met zich meebrengt. Denk bijvoorbeeld aan de functionaliteit van uw vaste toestel op uw mobiel en overal bereikbaar zijn. Voorgenoemde dingen zijn standaard. Het is nu de tijd om meer uit uw communicatie oplossing te halen! Met telefonie-analytics heeft u inzicht tot op detailniveau en optimaliseert u waar nodig, met als gevolg een hogere klanttevredenheid.

Optimalisatie tot in detail

Maar wat is telefonie-analytics? Simpel gezegd: de data van uw telefonie analyseren voor het verkrijgen van inzicht. Dit kunt u op uw beurt weer gebruiken om te optimaliseren! Een greep uit de mogelijkheden: U heeft inzicht in élk gemist gesprek, weet precies welke klanten wel en niet teruggebeld zijn, hoe lang een gesprek gemiddeld duurt en zelfs hoe de klant het gesprek heeft ervaren.

En deze gegevens kunt u in de mooiste dashboards gieten, zodat u altijd real-time inzicht heeft op ieder gewenst device. Of u nou op kantoor op uw desktop, onderweg op uw mobiel, of thuis op de bank op uw tablet kijkt. Onderstaand vindt u enkele voorbeelden van deze dashboards.

Of u draait het om en laat bijvoorbeeld iedere ochtend geautomatiseerd een rapport naar uw mailadres sturen met daarin de belangrijkste KPI’s. U bent altijd op de hoogte!

HIP Reporter - Gespreksoverzicht
Mitel - Business Insight
HIP Reporter - realtime dashboard

De winnaars: uw klanten

Met al deze inzichten heeft u meer mogelijkheden om uw klanten beter te bedienen. En dat is dé grote winst. Door het continue inzicht draait u voortdurend aan de juiste knoppen om uw bereikbaarheid tot in de puntjes te optimaliseren. Klanten hoeven minder lang te wachten, komen sneller bij de juiste persoon terecht en worden ook sneller en gerichter teruggebeld wanneer zij niet direct geholpen kunnen worden. Gaat u maar eens na wat dat doet met uw klanttevredenheid!

De mogelijkheden: Mitel en HIP Reporter

Veel klanten maken al dankbaar gebruik van een hosted telefonie oplossing, uitgebreid met telefonie-analytics. Lagarde Groep werkt met twee soorten software op het gebied van telefonie-analytics, namelijk Mitel en de HIP (Hosted IP) Reporter.

Mitel

De telefonie-analyse oplossing van Mitel heet ‘Mitel Micloud Business Analytics’. De tool is net zo indrukwekkend als de benaming, al zeg ik het zelf.

Binnen deze oplossing heeft u twee mogelijkheden, namelijk ‘Insight’ en ‘Report’. Bij Insight heeft u inzicht in oproepstatistiek, gevisualiseerd in vooraf gedefinieerde dashboards en wallboards. U monitort prestaties, exporteert data, stuurt geautomatiseerde e-mails en analyseert de spraakkwaliteit.

De uitgebreidere variant ‘Report’ beschikt over dezelfde functionaliteit en gaat nog een stapje verder. Hiermee beheert u op ‘service level’ en heeft u nog meer handvatten om uw telefonie te optimaliseren. Door de uitgebreide catalogus met rapporten analyseert u snel en eenvoudig inkomende gesprekken en ontvangt uitvoeringsverslagen. Wilt u nog meer inzicht? U past dashboards en wallboards volledig naar uw wens aan.

HIP Reporter

Met deze oplossing heeft u grofweg drie opties, namelijk de profielen: ‘Base’, ‘Business’ en ‘Premium’. Voor iedere organisatie een oplossing! Met Base heeft u één dashboard met daarop KPI’s over hoe telefoongesprekken worden afgehandeld. Met Business heeft u nog meer inzicht door de uitgebreide dashboards die u maakt en periodiek geautomatiseerd kunt laten versturen. De meest uitgebreide variant is Premium. Dit is als het ware het Business profiel met daaraan wallboards en rapporten toegevoegd speciaal voor callcenters. Kortom, de oplossing voor analyse bij grootschalig gebruik van telefonie.

Wallboard HIP reporter
Mitel wallboard
Mitel - Standard Wallboard

Het juiste inzicht voor uw organisatie

Het optimaliseren van uw telefonie-omgeving zal leiden tot hogere klant- én medewerkerstevredenheid. Dat heb ik zelf al meerdere malen in de praktijk mogen ervaren. Bent u benieuwd hoe u met telefonie-analytics het maximale uit uw telefonie kunt halen? Ik informeer u graag over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Door Cornelis Vreeken

Al jaren actief in de telecommunicatie en netwerken en inmiddels doorgegroeid naar Salesmanager ICT. Cornelis is gespecialiseerd in communicatie- en ICT-oplossingen. Een mooie combinatie voor het adviseren van klanten over hun ICT-omgeving.

Bekijk onze gerelateerde blogberichten

10 aandachtspunten voor netwerksecurity

10 aandachtspunten voor netwerksecurity

Uw bedrijfsdata is misschien wel het meest waardevolle bezit van uw organisatie. Daarom mag er niks mis zijn met de beveiliging van uw bedrijfsnetwerk! Om die reden geef ik 10 aandachtspunten voor uw netwerksecurity. Leest u mee? AandachtKrijgt uw netwerk aandacht?...

Lees meer
Ervaar de mogelijkheden van toegangscontrole anno 2020

Ervaar de mogelijkheden van toegangscontrole anno 2020

Toegangscontrole is ons inmiddels allemaal wel bekend, toch? Voor degene die zich afvragen waar ik het nu over heb, dikke tip, lees mijn vorige blog over toegangscontrole even. Dan ben je helemaal bij. Als toegangscontrole gewoon functioneel werkt in een organisatie...

Lees meer
Fever screening met thermische camera’s

Fever screening met thermische camera’s

De coronacrisis heeft al bij veel organisaties voor de nodige veranderingen gezorgd. Alles met het doel om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Overal zien we mooie initiatieven en creatieve ideeën om op gepaste terug te gaan naar het "nieuwe normaal". Aan...

Lees meer
0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt advertentiecookies. Door op 'Oké, sluiten' te klikken geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie of om uw instellingen aan te passen.
Annuleren