Maakt u, net als al vele andere organisaties, al gebruik van een op cloud gebaseerde oplossing voor telefonie? Dan bent u ongetwijfeld bekend met de voordelen van de extra functionaliteiten die dit met zich meebrengt. Denk bijvoorbeeld aan de functionaliteit van uw vaste toestel op uw mobiel en overal bereikbaar zijn. Voorgenoemde dingen zijn standaard. Het is nu de tijd om meer uit uw communicatie oplossing te halen! Met telefonie-analytics heeft u inzicht tot op detailniveau en optimaliseert u waar nodig, met als gevolg een hogere klanttevredenheid.
Optimalisatie tot in detail
Maar wat is telefonie-analytics? Simpel gezegd: de data van uw telefonie analyseren voor het verkrijgen van inzicht. Dit kunt u op uw beurt weer gebruiken om te optimaliseren! Een greep uit de mogelijkheden: U heeft inzicht in élk gemist gesprek, weet precies welke klanten wel en niet teruggebeld zijn, hoe lang een gesprek gemiddeld duurt en zelfs hoe de klant het gesprek heeft ervaren.
En deze gegevens kunt u in de mooiste dashboards gieten, zodat u altijd real-time inzicht heeft op ieder gewenst device. Of u nou op kantoor op uw desktop, onderweg op uw mobiel, of thuis op de bank op uw tablet kijkt. Onderstaand vindt u enkele voorbeelden van deze dashboards.
Of u draait het om en laat bijvoorbeeld iedere ochtend geautomatiseerd een rapport naar uw mailadres sturen met daarin de belangrijkste KPI’s. U bent altijd op de hoogte!



De winnaars: uw klanten
Met al deze inzichten heeft u meer mogelijkheden om uw klanten beter te bedienen. En dat is dé grote winst. Door het continue inzicht draait u voortdurend aan de juiste knoppen om uw bereikbaarheid tot in de puntjes te optimaliseren. Klanten hoeven minder lang te wachten, komen sneller bij de juiste persoon terecht en worden ook sneller en gerichter teruggebeld wanneer zij niet direct geholpen kunnen worden. Gaat u maar eens na wat dat doet met uw klanttevredenheid!
De mogelijkheden: Mitel en HIP Reporter
Veel klanten maken al dankbaar gebruik van een hosted telefonie oplossing, uitgebreid met telefonie-analytics. Lagarde Groep werkt met twee soorten software op het gebied van telefonie-analytics, namelijk Mitel en de HIP (Hosted IP) Reporter.
Mitel
De telefonie-analyse oplossing van Mitel heet ‘Mitel Micloud Business Analytics’. De tool is net zo indrukwekkend als de benaming, al zeg ik het zelf.
Binnen deze oplossing heeft u twee mogelijkheden, namelijk ‘Insight’ en ‘Report’. Bij Insight heeft u inzicht in oproepstatistiek, gevisualiseerd in vooraf gedefinieerde dashboards en wallboards. U monitort prestaties, exporteert data, stuurt geautomatiseerde e-mails en analyseert de spraakkwaliteit.
De uitgebreidere variant ‘Report’ beschikt over dezelfde functionaliteit en gaat nog een stapje verder. Hiermee beheert u op ‘service level’ en heeft u nog meer handvatten om uw telefonie te optimaliseren. Door de uitgebreide catalogus met rapporten analyseert u snel en eenvoudig inkomende gesprekken en ontvangt uitvoeringsverslagen. Wilt u nog meer inzicht? U past dashboards en wallboards volledig naar uw wens aan.
HIP Reporter
Met deze oplossing heeft u grofweg drie opties, namelijk de profielen: ‘Base’, ‘Business’ en ‘Premium’. Voor iedere organisatie een oplossing! Met Base heeft u één dashboard met daarop KPI’s over hoe telefoongesprekken worden afgehandeld. Met Business heeft u nog meer inzicht door de uitgebreide dashboards die u maakt en periodiek geautomatiseerd kunt laten versturen. De meest uitgebreide variant is Premium. Dit is als het ware het Business profiel met daaraan wallboards en rapporten toegevoegd speciaal voor callcenters. Kortom, de oplossing voor analyse bij grootschalig gebruik van telefonie.



Het juiste inzicht voor uw organisatie
Het optimaliseren van uw telefonie-omgeving zal leiden tot hogere klant- én medewerkerstevredenheid. Dat heb ik zelf al meerdere malen in de praktijk mogen ervaren. Bent u benieuwd hoe u met telefonie-analytics het maximale uit uw telefonie kunt halen? Ik informeer u graag over de mogelijkheden voor uw organisatie.
0 reacties