Chat als primair communicatiekanaal?

31 januari 2020

Steeds meer organisaties zetten chat in om te communiceren met (potentiële) klanten. Gaat chat de komende jaren doorbreken als primair…
Chatoplossing

Steeds meer organisaties zetten chat in om te communiceren met (potentiële) klanten. Gaat chat de komende jaren doorbreken als primair communicatiekanaal? Wat zijn redenen voor organisaties om juist wel óf niet voor een chatoplossing te kiezen?

Lagarde Groep heeft verschillende organisaties gevraagd hoe zij denken over chat als communicatiekanaal. De resultaten van dit onderzoek delen we graag met u.

Mix van communicatiekanalen

Meer dan 60% van de organisaties geeft aan dat het aantal communicatiekanalen is gestegen de afgelopen jaren. Er worden meerdere kanalen ingezet om te communiceren met (potentiële) klanten. Telefoon en e-mail worden door vrijwel iedere organisatie gebruikt. Opvallend is dat WhatsApp door ongeveer 2 op de 3 organisaties wordt ingezet. Bij circa 15% is chat al een bekend communicatiekanaal.

Mix communicatiekanalen

Toegevoegde waarde van chat

Ondanks dat er nog maar een klein percentage van de organisaties actief is met chat, worden de mogelijkheden wel degelijk gezien. Ruim de helft gaf aan chat te zien als een toekomstig communicatiekanaal. Redenen om te kiezen voor chat zijn:

  • 24/7 beschikbaarheid;
  • tijdwinst door automatisch antwoord op veelvoorkomende vragen;
  • laagdrempelige manier van communiceren;
  • hogere bereikbaarheid;
  • betere klantbeleving.

Uit het onderzoek kwam naar voren dat 40% van de organisaties de komende jaren budget reserveert voor het realiseren van een chatoplossing.

Chat voor uw organisatie?

Maakt uw organisatie al gebruik van een chatoplossing? Merkt u ook dat uw klanten op steeds meer manieren met uw organisatie communiceren én steeds sneller geholpen willen worden? Er zijn voldoende mogelijkheden om uw communicatiekanalen efficiënt te beheren en zo uw communicatie een boost te geven! Benieuwd welke? Wij informeren u graag.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *