Chat als primair communicatiekanaal?

door | 31 januari 2020 | Nieuws

Steeds meer organisaties zetten chat in om te communiceren met (potentiële) klanten. Gaat chat de komende jaren doorbreken als primair…
Chatoplossing

Steeds meer organisaties zetten chat in om te communiceren met (potentiële) klanten. Gaat chat de komende jaren doorbreken als primair communicatiekanaal? Wat zijn redenen voor organisaties om juist wel óf niet voor een chatoplossing te kiezen?

Lagarde Groep heeft verschillende organisaties gevraagd hoe zij denken over chat als communicatiekanaal. De resultaten van dit onderzoek delen we graag met u.

Mix van communicatiekanalen

Meer dan 60% van de organisaties geeft aan dat het aantal communicatiekanalen is gestegen de afgelopen jaren. Er worden meerdere kanalen ingezet om te communiceren met (potentiële) klanten. Telefoon en e-mail worden door vrijwel iedere organisatie gebruikt. Opvallend is dat WhatsApp door ongeveer 2 op de 3 organisaties wordt ingezet. Bij circa 15% is chat al een bekend communicatiekanaal.

Mix communicatiekanalen

Toegevoegde waarde van chat

Ondanks dat er nog maar een klein percentage van de organisaties actief is met chat, worden de mogelijkheden wel degelijk gezien. Ruim de helft gaf aan chat te zien als een toekomstig communicatiekanaal. Redenen om te kiezen voor chat zijn:

  • 24/7 beschikbaarheid;
  • tijdwinst door automatisch antwoord op veelvoorkomende vragen;
  • laagdrempelige manier van communiceren;
  • hogere bereikbaarheid;
  • betere klantbeleving.

Uit het onderzoek kwam naar voren dat 40% van de organisaties de komende jaren budget reserveert voor het realiseren van een chatoplossing.

Chat voor uw organisatie?

Maakt uw organisatie al gebruik van een chatoplossing? Merkt u ook dat uw klanten op steeds meer manieren met uw organisatie communiceren én steeds sneller geholpen willen worden? Er zijn voldoende mogelijkheden om uw communicatiekanalen efficiënt te beheren en zo uw communicatie een boost te geven! Benieuwd welke? Wij informeren u graag.

Door Lagarde Groep

Eén aanspreekpunt voor ICT, Communicatie en Beveiliging. Dát is Lagarde Groep. Wilt u zorgeloos en efficiënt (online) samenwerken in een veilige werkomgeving? De oplossingen van Lagarde Groep helpen sinds 1991 honderden organisaties hun doelen beter en sneller te bereiken.

Bekijk onze gerelateerde nieuwsberichten

Toegangscontrole als maatregel tegen Corona

Toegangscontrole als maatregel tegen Corona

De afgelopen maanden staan organisaties steeds voor nieuwe uitdagingen. Door de Coronacrisis is de 'anderhalve meter afstand samenleving' het nieuwe normaal. Nu meer werknemers de weg naar kantoor weer hebben gevonden zijn vele organisaties bezig een 'COVID-19 proof...

Lees meer
Phishing neemt toe – wees alert!

Phishing neemt toe – wees alert!

De belastingdienst kwam met een verontrustend bericht op 11 juni 2020. Er zijn twee tot drie keer zo veel meldingen binnengekomen over poging tot phishing vanuit de naam van de belastingdienst. Mensen dienen alert te blijven op phishing. Cybercriminelen blijven actief...

Lees meer
0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt advertentiecookies. Door op 'Oké, sluiten' te klikken geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie of om uw instellingen aan te passen.
Annuleren