Risico’s van een “inbraak”
Hackers proberen toegang te krijgen tot uw telefooncentrale om misbruik te kunnen maken van uw VoIP-verbindingen. Zodra het lukt om in te breken gebruiken de hackers uw lijnen om uit te bellen naar dure (vaak buitenlandse) nummers. Met het gevolg torenhoge telefoniekosten voor uw organisatie!
De afgelopen weken zijn hackers actief die het gemunt hebben op telefooncentrales. Wat zijn de risico’s en hoe kunt dit voorkomen?
Hoe kunt u dit voorkomen?
De meeste gebruikers/bezitters van een telefooncentrale weten niet welke beveiligingsmaatregelen nodig zijn. In het algemeen raden wij aan de volgende maatregelen te nemen:
- standaard programmeerpoort aanpassen
- alle wachtwoorden wijzigen
- SIP-wachtwoorden wijzigen indien gehackt
- telefooncentrale updates verwerken
Direct aanpassen en regelmatig updaten
Lagarde zorgt bij implementatie al voor de nodige aanpassingen in de telefooncentrale zodat het risico tot een minimum beperkt wordt. Daarbij zorgen wij vanuit onze serviceovereenkomsten (SLA’s) dat updates verwerkt worden op de telefooncentrales van onze klanten.
Let op: u bent zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van uw telefooncentrale. Daarom is het is verstandig om regelmatig een check op de securityparameters uit te laten voeren.
0 reacties