Volgens de ACM zijn veel zelfstandige ondernemers onbewust doelwit van zogenaamde lijnkapers. Het komt regelmatig voor dat ondernemers worden gebeld en akkoord gaan met het toesturen van informatie. Dit gesprek wordt door de aanbieder opgenomen. Daarna blijkt soms dat de (vaste) telefoonlijn van de ondernemer zonder toestemming is overgezet naar een andere telecomaanbieder. Helaas blijken de “telecomcowboys” wettelijk gezien moeilijk aan te pakken. Sinds 2014 is een telecomcontract pas rechtsgeldig als de consument zijn handtekening heeft gezet. Bij ondernemers is mondelinge toestemming al voldoende. Sluit uw telecomcontract dus alleen af bij een betrouwbare partner. Bij ons hoeft u nooit vooraf een contract te tekenen. Wij gaan liever eerst in gesprek en komen daarna met een voorstel.
“Het komt regelmatig voor dat ondernemers worden gebeld en akkoord gaan met het toesturen van informatie. ”
Waar moet u op letten?
Voorkom een hoop ellende met de volgende tips:
- Vertrouwt u het telefoontje niet? Beëindig het gesprek dan;
- Vraag om een naam van de medewerker;
- Mocht u telefonisch akkoord gaan, vraag dan altijd om een schriftelijke bevestiging;
- Neem geen overhaaste beslissingen;
- Vraag bij voorkeur om een schriftelijk contract wat u kunt ondertekenen.
Vertrouwt u het niet? Vraag ons dan om advies. Wij helpen u graag bij het vinden van de juiste telecommunicatie-oplossing.
Bron: NOS.nl
0 reacties