Einde ISDN, einde van service?

Cornelis Vreeken - adviseur communicatie
Cornelis Vreeken
Adviseur communicatie
04.05.2018
Je hebt het vast al vaker gehoord: ISDN is aan het eind van z’n Latijn. Per 1 september 2019 (ja, dat is al binnenkort) zullen de ‘ouderwetse’ ISDN-lijnen niet meer beschikbaar zijn. Tijd voor iets anders!
Hand met streep door ISDN

Reclamebombardement

Het einde van ISDN lijkt wel het begin van een reclamebombardement. Het einde van ISDN betekent volgens groep A dat je morgen niet meer bereikbaar bent en volgens groep B is het een kans om je ISDN te vervangen door allerlei gratis oplossingen. En dit krijg je dan ongeveer 5 keer per week in je mailbox en 100 keer via banners in je webbrowser.

Te mooi om waar te zijn

Ik sprak onlangs een relatie die benaderd is door een VoIP-cowboy. Een ‘gratis’ oplossing om van ISDN over te stappen naar VoIP. Tenminste, dat was het aanbod. Na verder zoeken en vragen bleek het uiteindelijk te gaan om een contract met meerdere jaren, mét bijbehorende maandelijkse kosten in de kleine lettertjes. Verder bleek de klantenservice prima bereikbaar, alleen inhoudelijke kennis was even niet aanwezig. Service in cadeauverpakking, zonder inhoud. En dan de vraag aan Lagarde: wat moeten we doen? En kunnen jullie onze telefonie-oplossing toch weer in beheer nemen?

Kansen

Ja, ISDN stopt. En ja, een vervangende oplossing is nodig. Voorkomen is beter dan genezen. Met ons 5-stappenplan stapt u geruisloos over van een ISDN- naar een VoIP-oplossing, zonder verlies aan service en zekerheid. Einde van ISDN, begin van Lagarde service.

5-stappenplan ISDN naar VoIP

1. Laat je huidige telefonie-omgeving in kaart brengen.

2. Oriënteer je op de diverse mogelijkheden voor vervanging (bijvoorbeeld hosted telefonie of een VoIP telefooncentrale).

3. Vraag een offerte aan met een transparant overzicht aan investeringen

4. Sluit een duidelijke service-overeenkomst af

5. Blijf effectief communiceren met een toekomstbestendige telefonie-oplossing.

Vragen?

Voor vragen over het einde van ISDN of over de service van Lagarde kun je me bereiken op cvreeken@lagarde.nl en/of 0613145021.

Deze blog is eerder verschenen op LinkedIn Pulse

Vraag stellen
Vragen? Stel deze hieronder en u ontvangt zo spoedig mogelijk antwoord.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire artikelen

Wapen uzelf tegen cybercriminaliteit!

Roger van OordtCommercieel directeurReacties: 021.02.2019Cybercriminaliteit, een topic dat wekelijks in het nieuws voorbij komt. RTL nieuws plaatste deze week een bericht waarin zij toetsen in hoeverre criminelen bij gevoelige informatie van bedrijven kunnen komen. De...

De eindeloze mogelijkheden van het ‘nieuwe WiFi’

Martin GolSalesmanager telecomReacties: 013.02.20197 februari 2019 was het weer zover, de jaarlijkse Aerohive Experience Day. Ieder jaar geeft dit cloudmanagement bedrijf een kijkje in haar keuken. De onderwerpen die voorbij komen zijn voor ons interessant, en al...

5 aandachtspunten bij uitfasering ISDN

Cornelis VreekenAccountmanager communicatieReacties: 023.01.2019ISDN stopt en dat betekent overstappen op een nieuwe verbinding. 5 aandachtspunten bij uitfasering van ISDN zijn de faxmachine, pinautomaat, alarmsysteem, frankeermachine en intercom. Onlangs werd ik...

Deze website gebruikt advertentiecookies. Door op 'Oké, sluiten' te klikken geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie of om uw instellingen aan te passen.
Annuleren