Cornelis Vreeken

4 mei 2018

Einde ISDN, einde van service?

Je hebt het vast al vaker gehoord: ISDN is aan het eind van z’n Latijn. Per 1 september 2019 (ja, dat is al binnenkort) zullen de ‘ouderwetse’ ISDN-lijnen niet meer beschikbaar zijn. Tijd voor iets anders!

Hand met streep door ISDN

Reclamebombardement

Het einde van ISDN lijkt wel het begin van een reclamebombardement. Het einde van ISDN betekent volgens groep A dat je morgen niet meer bereikbaar bent en volgens groep B is het een kans om je ISDN te vervangen door allerlei gratis oplossingen. En dit krijg je dan ongeveer 5 keer per week in je mailbox en 100 keer via banners in je webbrowser.

Te mooi om waar te zijn

Ik sprak onlangs een relatie die benaderd is door een VoIP-cowboy. Een ‘gratis’ oplossing om van ISDN over te stappen naar VoIP. Tenminste, dat was het aanbod. Na verder zoeken en vragen bleek het uiteindelijk te gaan om een contract met meerdere jaren, mét bijbehorende maandelijkse kosten in de kleine lettertjes. Verder bleek de klantenservice prima bereikbaar, alleen inhoudelijke kennis was even niet aanwezig. Service in cadeauverpakking, zonder inhoud. En dan de vraag aan Lagarde: wat moeten we doen? En kunnen jullie onze telefonie-oplossing toch weer in beheer nemen?

Kansen

Ja, ISDN stopt. En ja, een vervangende oplossing is nodig. Voorkomen is beter dan genezen. Met ons 5-stappenplan stapt u geruisloos over van een ISDN- naar een VoIP-oplossing, zonder verlies aan service en zekerheid. Einde van ISDN, begin van Lagarde service.

5-stappenplan ISDN naar VoIP

1. Laat je huidige telefonie-omgeving in kaart brengen.

2. Oriënteer je op de diverse mogelijkheden voor vervanging (bijvoorbeeld hosted telefonie of een VoIP telefooncentrale).

3. Vraag een offerte aan met een transparant overzicht aan investeringen

4. Sluit een duidelijke service-overeenkomst af

5. Blijf effectief communiceren met een toekomstbestendige telefonie-oplossing.

Vragen?

Voor vragen over het einde van ISDN of over de service van Lagarde kun je me bereiken op cvreeken@lagarde.nl en/of 0613145021.

Deze blog is eerder verschenen op LinkedIn Pulse

Door Cornelis Vreeken

Al jaren actief in de telecommunicatie en netwerken en inmiddels doorgegroeid naar Salesmanager ICT. Cornelis is gespecialiseerd in communicatie- en ICT-oplossingen. Een mooie combinatie voor het adviseren van klanten over hun ICT-omgeving.

Bekijk onze gerelateerde blogberichten

10 aandachtspunten voor netwerksecurity

10 aandachtspunten voor netwerksecurity

Uw bedrijfsdata is misschien wel het meest waardevolle bezit van uw organisatie. Daarom mag er niks mis zijn met de beveiliging van uw bedrijfsnetwerk! Om die reden geef ik 10 aandachtspunten voor uw netwerksecurity. Leest u mee? AandachtKrijgt uw netwerk aandacht?...

Lees meer
Ervaar de mogelijkheden van toegangscontrole anno 2020

Ervaar de mogelijkheden van toegangscontrole anno 2020

Toegangscontrole is ons inmiddels allemaal wel bekend, toch? Voor degene die zich afvragen waar ik het nu over heb, dikke tip, lees mijn vorige blog over toegangscontrole even. Dan ben je helemaal bij. Als toegangscontrole gewoon functioneel werkt in een organisatie...

Lees meer
Fever screening met thermische camera’s

Fever screening met thermische camera’s

De coronacrisis heeft al bij veel organisaties voor de nodige veranderingen gezorgd. Alles met het doel om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Overal zien we mooie initiatieven en creatieve ideeën om op gepaste terug te gaan naar het "nieuwe normaal". Aan...

Lees meer
0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt advertentiecookies. Door op 'Oké, sluiten' te klikken geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie of om uw instellingen aan te passen.
Annuleren