Martin Gol

19 juli 2017

Trendrapport: VoIP heeft de toekomst in zakelijke telefonie

Het aantal zakelijke gebruikers van VoIP-telefonie groeit met gemiddeld 30% per jaar. Deze forse groei is meer dan terecht. Voice over Internet Protocol (VoIP) of ‘bellen over internet’ biedt ondernemers veel voordelen en sluit aan bij de behoefte om altijd en overal bereikbaar te zijn. Ik geef je graag twee redenen waarom VoIP ook jouw organisatie toekomstproof maakt. Meer weten? Lees dan het trendrapport.

VoIP zakelijke telefonie

Vast en mobiel geïntegreerd

Telefonie anno 2017 is meer dan bellen en gebeld worden. Omdat VoIP een dienst is die via internet plaatsvindt, is er geen apart telefonienet meer nodig. Iedereen kan bellen, onafhankelijk van het netwerk en de plaats van de telefoon. Functionaliteiten als doorverbinden, verkort nummer en eenvoudig doorschakelen naar mobiel zijn ook te bedienen vanaf de smartphone. Zo is iedereen altijd en overal bereikbaar.

Horizontaal integreren

Nu de snelheid van de internetverbindingen stabiel genoeg is voor allerlei vormen van digitale communicatie, kan VoIP nog meer waarde toevoegen aan je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan de integratie met e-mail, speech-to-tekst, webconferencing et cetera. VoIP biedt heel veel kansen voor horizontale integratie. De uitdaging voor de komende tijd is om de verschillende diensten die over hetzelfde kanaal lopen zodanig te integreren dat het je dichterbij je zakelijke doelen brengt. Op deze manier is VoIP meer dan alleen zakelijke telefonie. Het is een technologie om bedrijfsprocessen te stroomlijnen.

Unified communications

VoIP is een tool om diverse vormen van communicatie te integreren. Deze zienswijze sluit goed aan op het huidige zakelijke markt die vraagt om diverse functionaliteiten in één device. Zo maken we de stap van een vast toestel met een draad in 1915 naar compleet geïntegreerde communicatie in 2017. Dit integreren noemen we ‘unified communications’. Benieuwd wat dat is? Lees dan het blog van Bert Noteboom of download ons trendrapport.

Benieuwd wat VoIP voor jouw bedrijf kan betekenen? Je mag me natuurlijk altijd bellen: 088 – 16 16 016. Ik help je graag aan een passende oplossing.

Deze blog is eerder verschenen op LinkedIN Pulse.

Door Martin Gol

Martin kan zich door zijn jarenlange ervaring een echte WiFi-, Netwerk- en Telecom expert noemen en houdt de ontwikkelingen op dit gebied nauwlettend in de gaten. Als senior accountmanager adviseert hij (grote) organisaties over het efficiënter inrichten van hun netwerk- en telecomomgeving.

Bekijk onze gerelateerde blogberichten

10 aandachtspunten voor netwerksecurity

10 aandachtspunten voor netwerksecurity

Uw bedrijfsdata is misschien wel het meest waardevolle bezit van uw organisatie. Daarom mag er niks mis zijn met de beveiliging van uw bedrijfsnetwerk! Om die reden geef ik 10 aandachtspunten voor uw netwerksecurity. Leest u mee? AandachtKrijgt uw netwerk aandacht?...

Lees meer
Ervaar de mogelijkheden van toegangscontrole anno 2020

Ervaar de mogelijkheden van toegangscontrole anno 2020

Toegangscontrole is ons inmiddels allemaal wel bekend, toch? Voor degene die zich afvragen waar ik het nu over heb, dikke tip, lees mijn vorige blog over toegangscontrole even. Dan ben je helemaal bij. Als toegangscontrole gewoon functioneel werkt in een organisatie...

Lees meer
Fever screening met thermische camera’s

Fever screening met thermische camera’s

De coronacrisis heeft al bij veel organisaties voor de nodige veranderingen gezorgd. Alles met het doel om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Overal zien we mooie initiatieven en creatieve ideeën om op gepaste terug te gaan naar het "nieuwe normaal". Aan...

Lees meer
0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt advertentiecookies. Door op 'Oké, sluiten' te klikken geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie of om uw instellingen aan te passen.
Annuleren