Trendrapport: VoIP heeft de toekomst in zakelijke telefonie

Martin Gol Salesmanager
Martin Gol
Salesmanager
19.07.2017

Het aantal zakelijke gebruikers van VoIP-telefonie groeit met gemiddeld 30% per jaar. Deze forse groei is meer dan terecht. Voice over Internet Protocol (VoIP) of ‘bellen over internet’ biedt ondernemers veel voordelen en sluit aan bij de behoefte om altijd en overal bereikbaar te zijn. Ik geef je graag twee redenen waarom VoIP ook jouw organisatie toekomstproof maakt. Meer weten? Lees dan het trendrapport.

VoIP zakelijke telefonie

Vast en mobiel geïntegreerd

Telefonie anno 2017 is meer dan bellen en gebeld worden. Omdat VoIP een dienst is die via internet plaatsvindt, is er geen apart telefonienet meer nodig. Iedereen kan bellen, onafhankelijk van het netwerk en de plaats van de telefoon. Functionaliteiten als doorverbinden, verkort nummer en eenvoudig doorschakelen naar mobiel zijn ook te bedienen vanaf de smartphone. Zo is iedereen altijd en overal bereikbaar.

Horizontaal integreren

Nu de snelheid van de internetverbindingen stabiel genoeg is voor allerlei vormen van digitale communicatie, kan VoIP nog meer waarde toevoegen aan je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan de integratie met e-mail, speech-to-tekst, webconferencing et cetera. VoIP biedt heel veel kansen voor horizontale integratie. De uitdaging voor de komende tijd is om de verschillende diensten die over hetzelfde kanaal lopen zodanig te integreren dat het je dichterbij je zakelijke doelen brengt. Op deze manier is VoIP meer dan alleen zakelijke telefonie. Het is een technologie om bedrijfsprocessen te stroomlijnen.

Unified communications

VoIP is een tool om diverse vormen van communicatie te integreren. Deze zienswijze sluit goed aan op het huidige zakelijke markt die vraagt om diverse functionaliteiten in één device. Zo maken we de stap van een vast toestel met een draad in 1915 naar compleet geïntegreerde communicatie in 2017. Dit integreren noemen we ‘unified communications’. Benieuwd wat dat is? Lees dan het blog van Bert Noteboom of download ons trendrapport.

Benieuwd wat VoIP voor jouw bedrijf kan betekenen? Je mag me natuurlijk altijd bellen: 0341 375 757. Ik help je graag aan een passende oplossing.

Deze blog is eerder verschenen op LinkedIN Pulse.

Vraag stellen
Vragen? Stel deze hieronder en u ontvangt zo spoedig mogelijk antwoord.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire artikelen

Wapen uzelf tegen cybercriminaliteit!

Roger van OordtCommercieel directeurReacties: 021.02.2019Cybercriminaliteit, een topic dat wekelijks in het nieuws voorbij komt. RTL nieuws plaatste deze week een bericht waarin zij toetsen in hoeverre criminelen bij gevoelige informatie van bedrijven kunnen komen. De...

De eindeloze mogelijkheden van het ‘nieuwe WiFi’

Martin GolSalesmanager telecomReacties: 013.02.20197 februari 2019 was het weer zover, de jaarlijkse Aerohive Experience Day. Ieder jaar geeft dit cloudmanagement bedrijf een kijkje in haar keuken. De onderwerpen die voorbij komen zijn voor ons interessant, en al...

5 aandachtspunten bij uitfasering ISDN

Cornelis VreekenAccountmanager communicatieReacties: 023.01.2019ISDN stopt en dat betekent overstappen op een nieuwe verbinding. 5 aandachtspunten bij uitfasering van ISDN zijn de faxmachine, pinautomaat, alarmsysteem, frankeermachine en intercom. Onlangs werd ik...

Deze website gebruikt advertentiecookies. Door op 'Oké, sluiten' te klikken geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie of om uw instellingen aan te passen.
Annuleren