Overal en altijd effectief communiceren met uw klanten. Ga er maar aan staan als uw medewerkers zich afwisselend op kantoor, thuis, in een hotel, op het vliegveld en in het buitenland bevinden. En uw klanten via telefoon, chat, WhatsApp en e-mail 100 vragen stellen over één en hetzelfde probleem. Met de juiste aanpak verbetert u uw klantcontact vanuit elke positie en via ieder kanaal. Doelgericht en meetbaar. Start vandaag nog en verhoog uw klanttevredenheid.
“Start vandaag nog en verhoog de klanttevredenheid”
Stap 1: Breng communicatiestromen in kaart
Op welke manier en tijdens welke fase van de ‘klantreis’ communiceren klanten met uw organisatie? Breng communicatiestromen in kaart en krijg meer grip op communicatie.
Stap 2: Denk van buiten naar binnen
Begin bij klantbeleving. Werk vanuit externe in plaats van interne processen, bijvoorbeeld wanneer u een keuzemenu samenstelt. Kijk door de bril van degene die contact opneemt en maak een automatische koppeling met de agenda, zodat iemand bij afwezigheid van een collega goed te woord wordt gestaan.
Stap 3: Kies de juiste communicatie-oplossing
Hosted voip, zakelijke telefooncentrale, zakelijk mobiel, cloudoplossingen. Ingewikkeld? Als u stap 1 en 2 succesvol hebt doorlopen adviseren wij u graag over de meest geschikte oplossing voor uw organisatie. Afhankelijk van de wensen van u en uw klanten.
Stap 4: Instrueer uw medewerkers
Training en begeleiding. Door uzelf of door ons. Een van de succesfactoren van een goede communicatie-oplossing. Door de juiste dingen te doen op het juiste moment verbetert u de communicatie met sprongen. Vraag naar de trainingsmogelijkheden bij Lagarde.
Stap 5: Meten is weten
Uw communicatiestromen zijn in kaart gebracht. U beschikt over de juiste oplossing en uw medewerkers zijn getraind. En nu? Meten is weten! Met de juiste dashboards en rapportagetools beschikt u over de juiste informatie om te evalueren en bij te sturen. Op naar meetbare en effectieve klantcommunicatie.

0 reacties